shopping-helg :)

I helgen har jag, S och F varit en hel del i Farsta Centrum och spanat på olika julklappar som ska köpas och även handlat lite redan nu. Filip köpte en jättefin leksaks synth till Samuel som han kan klinka och spela på :) riktigt kul. Jag köpte 3 st barnböcker (språkvetare som jag är haha) på Åhléns till lillen som han kan bläddra i. Väldigt roliga pekböcker faktiskt. De glittrade, djuren i böckerna hade "päls" som man kunde känna på. Saker och ting i ena boken doftade väldigt gott. Typ jordgubben luktade jordgubb, biet honung osv... häftiga grejer sådant fanns inte då jag var liten :)

Sedan åt vi god lunch, sallad på il Piatto eller hur det stavas. Det är mitt favorit matställe i Farsta numera. De gör så otroligt goda sallader, speciellt den med melon i ;) Mycket får man också, så man blir verkligen mätt! Inga snåljåpar där inte.

Förutom shopping hade jag och F fullt upp med lille S som inte vill sitta i vagnen då han har upptäckt att det är mycket roligare att springa runt och känna å ta på allt som finns. Han skrattade och sprang runt hela tiden i gångarna mellan affärerna, han har blivit så stor vår lille kille. Lite trotsig har han även börjat bli, så fort man bär upp honom när han hellre vill busa och springa blir han helt tokig och försöker "kräla sig ur" famnen och skrika haha. Brås han på mig när jag var liten mån tro? :-) riktigt eeeenviiiis.

Nu på kvällen har JAG och min MAMMA haft lite glögg-mys för oss själva. Det är ju så gott med glögg, russin och mandlar. Förut tyckte jag inte om det, men nu bara älskar jag glögg (lättglögg då förstås).

Imorgon är det praktik som gäller för min del, ska vara med en speciallärare för att se hur hennes arbetsdag går till och det ska bli ytterst intressant. Jag läser ju en kurs nu om specialpedagogik, är inte så insatt inom området ännu så imorgon blir det kul att få se lite hur man jobbar som speciallärare.


Har inte tagit så mycket kort i helgen, men här kommer iaf två från idag :)

 








Kommentarer
Postat av: Filip

Vill tillägga att han var U N D E R B A R denna helg, STORA framsteg vad gäller talet, han har sagt mamma och pappa X hundra ggr och jollrar för sig själv mest hela tiden.



Konstigt nog är han jättepigg om kvällarna. Vi hade stora problem att få honom i säng på kvällarna.. till och med efter din glöggafton trots spring i farsta c hela dagen :P

2009-12-07 @ 11:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0