Teveserier och program

Är det bara jag som tycker att programmen som går på TV numera är betydligt sämre än vad de var för bara några år sedan? Vi kan ta barnprogrammen till exempel. Dem är ju rena katastrofen, jag byter kanal så fort jag ser de tråååkiga animerade programmen och annat tecknat skit. Vad har hänt med de hederliga Astrid Lindgren filmerna? Disneyfilmerna och andra tecknade serier som fanns när jag var liten höll mycket högre klass än vad de gör idag. Jag vägrar sätta Samuel framför bolibompa numera, det är ju så dåååligt. Björnesmagasin var ju superbra och kul, nu går det inget liknande som kan mätas med det.

Sen kan vi ta några serier som går för oss vuxna. Nu tittar jag väldigt sällan på teve (kanske just för att det inte är så roliga/bra serier som går) men jag vet inte en enda komediserie som jag tycker är kul, jag har sett typ alla och jag skrattar inte en enda gång. Är det bara jag som är knäpp eller? jag som brukar skratta så ofta annars borde väl skratta när jag kollar på humorprogram men icke.

Själv älskar jag dramaserier som Sunset Beach som gick för x antal år sedan. Det var ju verkligen bra, kan de inte spela in någon ny spännande serie som bara fångar en? Så man känner att man inte kan missa ett enda avsnitt för att det är så spännande? Så har jag ärligt talat inte kännt på flera år då det gäller program.

Det enda jag sitter spikad i soffan på är IDOL allt annat är värdelöst i mina ögon. Kanske låter jag pessimistisk men motbevisa mig :-)


Tacka vet jag SunSet Beach!!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej sara jag håller helt med Dig ...bara skräp på tv ...helt plötsligt utan förvarning tog 4.an bort serien "Hem till Gården" som vi gamlingar gillar o följa.///Puss morfar pappa

2009-12-04 @ 08:57:56
Postat av: Anonym

haha gumms nog för att sunset beach va kul men man kunde se var tionde avsnitt och ändå hänga med utan problem! ;)

2009-12-04 @ 18:54:39
Postat av: Sara

haha :D men det var ju sjukt spännande mellan varven å då kunde man inte missa ett endaste litet avsnitt :)

2009-12-04 @ 19:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0